Reclamaties en retourneren van aangekochte artikelen
1. Bent u niet tevreden over uw aankoop of kocht u te impulsief dan bieden wij u de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van zeven werkdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. U dient ons hiervan altijd schriftelijk (via email) en vooraf op de hoogte te brengen. Het artikel dient in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, met vermelding van uw ordernummer. Gelieve het artikel in een doos te verpakken. Originele artikelverpakkingen die zijn beschreven en/of beplakt worden niet door ons geaccepteerd/gecrediteerd. Retourzendingen gebeuren op risico & kosten van de verzender, in dit geval de klant. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd.
2. Artikelen die ons worden geretourneerd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 4.1, worden binnen een termijn van twee werkdagen door ons terugbetaald. Verzendkosten, door ons of door u gemaakt, worden niet terugbetaald, u ontvangt dus de aankoopprijs minus het bedrag van de verzendkosten (bij artikels incl. verzendkosten rekenen wij tussen de 6 tot 13 euro verzendkosten aan). Betreft het een artikel dat foutief werd geleverd door Maison Pure dan nemen wij de kosten voor verzending wel op ons.
3. Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan Maison Pure of de leverancier van het artikel.
4. Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de klant verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Controleer uw zending dan ook dadelijk na ontvangst! Stelt u toch schade vast aan de door u bestelde artikelen, dan vragen wij u ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Tracht nooit een beschadigd artikel zelf te repareren. Gooi nooit de (om)verpakking van het artikel weg vooraleer u heeft vastgesteld dat uw zending in goede staat is en stuur nooit een ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren.
5. Artikelen die gewonnen zijn in een veiling, op bestelling, exclusief voor een klant gemaakt zijn of afgeprijsd zijn kunnen niet worden geretourneerd.
6. Als je een bestelling hebt geplaatst voor artikelen op bestelling leverbaar (zoals bv. meubeltjes, quilts, enz) deze bestellingen kunnen niet meer gewijzigd, geannuleerd of geretourneerd worden van zodra het geld op onze rekening staat. Daar deze speciaal worden besteld voor de persoon in kwestie.